30. kesäkuuta 2014

TOPPS Baby Wild Animals

Moi, päätin nyt tehdä sellaisen strategisen muuvin, että tästä lähtien nostalgiapostaukset eivät ole sidottu mihinkään viikonpäivään. Varmaan alun perin ajattelin, että en inhoaisi torstaita niin paljon, jos liittäisin kyseiseen päivään jonkun kivan mielleyhtymän. Toisin kävi, en ole niin järjestelmällinen että jaksaisin aina päivittää tiettynä päivänä jotain tiettyä aihetta. Lisäksi tulee vaan liikaa ahdistavia paineita.

Mut näin sadepäivän iloksi tämmönen esittely sarjasta, joka on mulle erittäin rakas ja yksi niistä sarjoista, joita kerään edelleen. :)


TOPPS on yhdysvaltalainen firma, joka valmistaa pääasiassa erilaisia, lähinnä urheiluaiheisia keräilykortteja. Yritys on kuitenkin valmistanut jonkin verran myös leluja. Kuten esimerkiksi nämä ihanat vauvaeläimet <3

Baby Wild Animals -sarjaa myytiin vuonna 1996. Itse muistan ostaneeni näitä R-kioskilta, en tiedä onko näitä myyty esim lelukaupoissa ikinä. Noin samoihin aikoihin TOPPS valmisti myös Precious Puppies -nimistä sarjaa, jossa oli vauvaeläinten sijasta koiria. Kuitenkaan tämä sarja ei puhuttele mua niin paljon, enkä edes muista ostaneeni niitä koiria. On olemassa myös kissasarja Precious Kitties, mutta sitä ei tietääkseni ole myyty Suomessa.

Figuurit myytiin yksittäin blind bageissa, joista ei siis tiennyt etukäteen minkä eläimen saa. Pienen kumisen figuurin lisäksi mukana tuli kyseisen eläimen kortti, pieni karkki ja "family album", joka on vähän niinkuin sarjan katalogi. Yhdessä Family albumissa on aina kuuden eläimen tiedot, eli koska sarjassa on 24 eläintä, albumejakin on yhteensä 4 erilaista.

EDIT: Eläinten mukana tuli ilmeisesti myös tarra kyseisestä eläimestä :) Kiitos kun muistutit, Otchu!

Topps Baby Wild Animals -sarjan kortteja ja family albumeja

Itse olin sarjan julkaisun aikaan jo silleen aika "vanha" ostamaan leluja, niin nää eläimet oli mulle vähän semmonen guilty pleasure, joita ostin vähän salaa lol. :D

Näin toistaiseksi sarjan figuureilla ei juurikaan ole arvoa, muuten kuin tunnearvoa. 

Tässä vielä kuva omistamistani eläimistä. Sain eilen pitkästä aikaa lisäystä, leijonanpentu löytyi kirpparilta. Multa puuttuu enää kolme, niin sarja on täysi. Eli karhu, koala ja pingviini vielä uupuu. Jos joltain löytyy ja on valmis luopumaan niistä, niin ota ihmeessä yhteyttä.
EDIT: Karhu löytyi kirppikseltä pari päivää tän postauksen kirjoittamisen jälkeen! Hurraa!


Mun lempparit on tiikeri, gepardi, kettu, peura, pesukarhu ja skunkki :D

6 kommenttia:

  1. Mullakin oli noita! <3 Tunnen nenässäni vieläkin sen kumisen hajun samana, kun jännityksessä avasi pikkupussia. Minulla oli ainakin jääkarhu ja oranki. Muistan saaneeni jääkarhun, kun selvisin verikokeesta:P

    Minulla oli paljon niitä Precious puppies koiria. Rakastin niitä! Niillä leikin niin hyvät leikit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on niin ihanii<3
      Aww, ihanaa et nää herättää tommosia muistoja :D

      Mä en jotenkin muista niitä koiria oikein mun lapsuudesta, vaikka meillä joitain niitä oli. Sittemmin oon löytänyt niitä kirppiksiltä :D

      Poista
  2. Eiii noi on niin parhaita ja ihania! Ellei sit koirat ollu jopa rakkaampia. Annoin mun kokoelmat serkuille teininä ja oon katunut sitä ever since. Koirien mukana tuli aina tarra, ne mulla on vielä tallessa tarrakirjassa. <3

    Muistan et aluksi ihmeteltiin isän kaa niitä karkkeja, et oliko se karkki vai liitu. Ku ei siitä mausta tai koostumuksestakaan oikeen ottanut selvää. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eii toi on aina nii hirveetä, jos tietää luopuneensa jostain kivasta joskus tyhmyyksissään :D

      Heii, musta tuntuu että noiden villieläinten kanssa tuli kans joku tarra, mut tän oon nähnyt jostain saitilta, koska itselläni ei oo hämärintäkään käsitystä mistään tarroista :'''DDD Eli ilmeisesti oon hukannu ne aika nopeesti avaamisen jälkeen D:

      Joo ne karkit oli vähän hämmentäviä mut tykkään kyl semmosist karkeist lol

      Poista
  3. Apua mikä nostalgiaryöppy syöksähti päälle kun luin tän postauksen!! Olin TÄYSIN unohtanu tällasten olemassa oloa ja nyt ku näin noi kuvat niin kaikki lapsuusmuistot palas mieleen ku iteki ostelin noita Ärrältä! :D Haha! Kumma miten sitä unohtaakin joitain asioita! Ihana postaus ja jään seuraamaan kyllä sun blogia ehdottomasti! Keräilijäblogeja ei voi olla koskaan liikaa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihanaa<3
      Pidän tätä blogia tosiaan mm. ihan sitä varten, että voin jonnekin arkistoida kaikki lapsuuteni lelut ja kirjoittaa niistä tietoa, että muistan sitten myöhemmin. Mutta ihan parasta, jos joku muukin saa näistä nostalgiafiiliksiä!

      Hei käynkin stalkkailemassa myös sinun blogiasi, vaikkei ehkä pitäisi, koska lompakkoni ei halua että hurahdan myös noihin japaninukkeihin :'D

      Poista