20. helmikuuta 2014

Nostalgiatorstai: Koosh

Ei vitsi! Muistatteko Kooshit (eli suomalaisittai "siilipallot")! Mä olin ihan unohtanut, kunnes törmäsin tähän nallenkaltaiseen yksilöön Hakaniemen Fidassa! Mulla oli joskus tätä samaa eläinsarjaa oleva kissa. Mua kyllä häiritsi pienenä kovinkin paljon, koska sillä kissalla oli vaan etutassut. Toisin kuin tällä nallella ja yksisarvisella, joilla on 4 jalkaa. En edes muista mitä kaikkia muita eläimiä siihen kuului, mutta mun mielestä niilläkin oli vaan etutassut.

En valitettavasti ostanut, vaikka kaikki nostalgiajutut muhun vetoaakin. Ehkä se on siellä vielä, jos joku sen tahtoo käydä mukaansa poimimassa. Hinta oli muistaakseni 1,5 €.

Koosh-pallot tulivat markkinoille 80-luvun loppupuolella ja ilmeisesti tuotemerkillä myydään edelleen jonkinlaisia leluja, vaikka pallojen ulkonäkö on muuttunut tässä vuosien varrella. Valmistaja oli ja on edelleen Hasbro. 


Kissa-Kooshin lisäksi muistan omistaneeni joskus sellaisen punaisen "normaalin" yksilön, jonka heitin vahingossa ikkunasta ulos (hain sen kyllä takaisin, btw). 

Muistan myös nähneeni joskus Jurassic Park -teemaisia Koosh-pallojakin. Harmikseni sellaista en koskaan saanut.

En kyllä edelleenkään oikein tajua mikä näiden idea on ja miksi ne ovat olleet joskus hittituote :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti